Otse põhisisu juurde

Tartu linnamaratoni poolmaraton 7.oktoober 2017 - jooksin aja, millest ei osanud unistadagi! :)

7.oktoober oli minu jaoks tähtis päev, sest mind oli Tartus ees ootamas poolmaraton. Viimati jooksin poolmaratoni 10.septembril Tallinnas (loe SIIT) ja seal läks mul päris hästi. Tartu linnamaratonil oli mu eesmärk joosta uus poolmaratoni rekord ehk läksin püüdma aega alla 1:48 (1:47 tundus ideaalne).

Stardimaterjalid võtsime välja juba reedel.

Võistluspäeva hommik algas pudruga, see on lausa kohustuslik hommikusöök sellisel päeval. Hommikul pakkisin oma koti kokku, aga kuna ma polnud kindel, millega joosta, sai sinna riideid visatud palju rohkem kui vaja. Võtsin kaasa nii pikad kui ka lühikesed jooksuriided.

Tartus olime kohal 9:15 paiku ja nägime ära täismaratoni stardi. Vaatasime emaga natuke aega lastejookse, siis vaatasime pisut telkides ringi ning pärast seda suundusime riideid vahetama. Valisin jooksmiseks pikkade käistega särgi ja lühikesed püksid (viimane oli heade taskute pärast) ning igaks juhuks jätsin pähe ka õhukese peapaela.

Andsime oma kotid pakihoidu ning suundusimegi stardikoridori ning mul õnnestus päris heale positsioonile saada juba koridoris. Peale stardipaugu kõlamist sai kohe jooksma hakata. Kuna päike paistis, siis oli päris soe ning järeldasin, et lühikesed püksid oli õige valik. Kui mul oli 1 km joostud, võtsin peapaela peast ning panin taskusse - nii oli veel parem joosta. Kahte kilomeetritki polnud täis saanud, kui avastasin, et ma jooksen 1:45 tempomeistri grupis. Võtsin vastu otsuse, et püüan selles grupis püsida, kui tempomeister terve tee silmapiiril paistab, siis jooksen ka uue rekordi. Mõtlesin samal ajal selliseid mõtteid, et 1:45-ks pole ma veel võimeline .... või mis siis kui olen ... aga ma ei tohi üle pingutada ... jooksen tempomeistri grupis pikka aega, aga lõpu poole maha jäädes tuleb isiklik rekord ikka ära.

Esimeses joogipunktis ma jäin natuke maha, aga pärast enda tankimist püüdsin grupi uuesti kinni ja rohkem ma maha ei jäänudki. Mulle meeldis see, et ka tempomeister ise ergutas jooksjaid ning teavitas joogipunktidest. Ta haaras ka ise mõnes joogipunktis vee selleks,et seda pakkuda, kui mõni grupist ehk ei võtnud jooki. Kuna kõik, kes juua tahtsid, ikkagi võtsid juua, jõi tempomeister ise jooki. Kui ma olin 10 km suutnud end juba selles grupis hoida, siis tekkisid mul mõtted, et peaaegu pool maad olen selles grupis püsinud, äkki ma suudan siis püsida ka teise poole. Kuskil 16 km peal ma jäin tempomeistrist veidikene maha, aga suutsin ta uuesti kinni püüda ning siis oli taas mu ülesanne tempot lihtsalt hoida. Rohkem ma sellest grupist maha ei jäänudki.

Toomemäe tõusul juhtus selline asi, et 1:45 tempomeister jõudis mäe otsa esimesena (see tõus oli ikka mõnusalt raske proovikivi). 😃 Ta kutsus grupi omasid järele tagasi ja ütles, et me ei annaks alla, väga vähe on jäänud. Toomemäel ma avastasin äkki, et olen tempomeistri kõrval ainuke. Ta hõikas nii eesmistele kui ka tagumistele, et poolteist kilomeetrit jäänud, pange nüüd nii nagu jaksate. Kuna minus oli veel pärast seda mäge jõudu, lidusin tempomeistrist mööda ja pingutasin lõpuni välja nii kuidas jalad vähegi kandsid. Ühe naisega tekkis omavahel väike võistlus, sest mina jooksin temast kaks korda mööda ja tema vastas samaga, lõpusirgel ma teda enam kätte ei saanud.  Mina vaatasin finišisirgel tablood ja nägin, et lõpetan lausa ajaga alla 1:44. Ma olin nii õnnelik, et seda on raske sõnadesse panna. Ma ei oleks elusees osanud arvata, et ma olen võimeline poolmaratoni nii kiirelt läbima. 

Sain medali kaela, võtsin diplomi välja ning läksin raja äärde ema ootama. Vaatasin, et finiši sirgel jookseb üks väga Margiti moodi tüdruk ja kui selle lõpetaja nimi läbi mikrofoni öeldi, siis sain kinnitust, et oli jah Margit. ☺

Nägin ka Viigit finišeerimas ja ootasin, et kuna nüüd mu ema tuleb. Ema helistas mulle, et ta juba lõpetanud ja siis ma telefoni abiga otsisin ta üles. Teda otsides jõudsin korra ka Viigit näha ja tervitada. Kui olin ema kätte saanud, siis nägime korra veel Viigit ja kallistasime.
Ma tean, et tänasel võistlusel oli päris mitu spordiblogijat ja väga tore, et neist kahtegi korraks näha õnnestus.

Isa jooksis täna läbi raskuste täismaratoni läbi. Ema läbis samuti poolmaratoni. Noorem õde ja Tädi jooksid 10 km.

Panen nüüd lõpetuseks mõned pildid oma tänasest elu jooksust. ☺







Üldarvestuses sain 269.koha, naistest 31.koha ning oma vanuseklassis 22.koht. Parandasin oma isiklikku rekordit üle nelja minuti. Sain sellest jooksust ülihea emotsiooni, sest suutsin joosta planeeritust palju kiiremini. Selle jooksu puhul tuleb öelda suur aitäh 1:45 tempomeistrile, sest tänu tema grupis jooksmisele see rekord tuli. Ma ei pidanud praktiliselt 19,5 km üldse mõtlema, mis tempo valida, sest jooksin grupis, kus teine inimene teeb sulle ise sobivat tempot. Mulle sobis selline jooksustiil suurepäraselt.

Selleks aastaks on mul (registreeritud) jooksuvõistlused läbi. Ma ei teagi nüüd, kas sel aastal nädala kokkuvõtteid blogisse edasi kirjutada. Samas kuna väike lugejaskond on tekkinud, siis ehk ikka võiks. Pealegi see motiveerib rohkem liikuma, sest midagi tahaks nädala kokkuvõttesse ikka kirja ka saada. 

Mu tegemistel saab hoida pilku peal ka Crissi blogi Facebooki leheküljel.

Jooksmisteni! 😉

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Minu tellimused Aliexpressist 2014-2016

Panen siia pildid väikese selgitusega toodetest, mis olen ostnud. Pildid panengi konkreetselt enda asjadest, nii nagu nad kätte sain. Mu kõige esimene proovitellimus oli 16.mail 2014. Tellisin 6.35 eurot maksva siidise vööga kleidi S suurus. Minu mõõdud ongi XS/S (rohkem XS). See oli mulle paraku tiba suur ja ebaõnnestunud ost. Seda kleiti mul enam pole alleski. Nüüd oma aliexpressi lehelt vaadates näen, et olen tellinud samal päeval kaks kleiti. Tellisin ka ühe kollase suvekleidi, maksis 7,09 eurot, samuti S suurus. See oli üks mu lemmikkleite. Panen nüüd ka paar pilti, kus mul on see kleit seljas. :) Sellest kleidist ma jäin ilma, sest juhtus üks tobe õnnetus. Maal trügivad ikka sügisel rotid kappi, mu lemmik kleit oli mingi kurja roti poolt nii katki näritud, et pidin ära viskama. Seda toodet seal enam müügil pole ka, muidu telliks uue, vb sinise, sest tumesinine tundus ka väga ilus. Ma olen sel esimesel korral prooviks kohe mitu asja tellinud, tellisin

Kauneid kohti Eestimaal (Põhja-Eesti ümbrus)

Kuna ma käisin juuli lõpus/augusti alguses meie kodumaa kaunites paikades, siis otsustasin teha sel teemal siia blogisse ühe postituse. Nii mõnigi koht oli minu jaoks täiesti uus. Käesoleval aastal on "Puhka Eestis" eriti teemas. Kusjuures meil saab puhata küll. Siin postituses mainitud kohtades  käisime kolme päeva jooksul (aitäh mu  tädile , kes mind neisse kohtadesse sõidutas). Teksti tuleb siin vähe, pilte palju (fotod on tehtud tavalise nutitelefoniga). Esimesel päeval külastasime Jägala juga. Kusjuures mina polnud seal varem käinud. Tegemist on looduslikult ilusa vaatamisväärsusega. Samas jalutamist on seal vähe, vähemalt mulle tundus vaid üks pisike rajake olevat. Kui olime juga, sh jõge, piisavalt imetlenud, läksime vaatama 5 km eemal asuvat Linnamäe hüdroelektrijaama. Õhtupoole jalutasime Kadrioru pargis, sh roosiaias. Park ja roosiaed on mõlemad nii ilusad, et muudkui pildista ja imetle.  Teisel päeval k

Teekond elu esimese operatsioonini ning operatsioon ise (laparoskoopia)

Kui mul 2019 aasta veebruaris esmakordselt müoom diagnoositi, ei osanud ma sellest esialgu mitte midagi arvata. Arst ütles vaid, et ma tuleks aasta pärast kindlasti kontrolli tagasi, aga kui probleeme tekib, võin alati ka varem tulla. Läksin ära, koduteel mõtlesin, et müoom - ma olen seda sõna kuulnud, aga mis see on. Googeldades ehmatas esimese hooga sõna kasvaja ikka väga ära. Uurisin netist selle kohta edasi ja sain aru, et karta pole mul midagi vaja. See healoomuline kasvaja avastataksegi enamjaolt tavalise günekoloogilise läbivaatuse käigus ultraheliga. Pahaloomuliseks muutumise tõenäosus alla 1 protsendi. Sümptomite puhul on naistel sagedaseimaks kaebuseks väga vererohked päevad. Seda probleemi mul polnud. Müoom oli mul väga väike kah - 2,2*2,4 cm. Internetist selle haiguse kohta uurides jäi silma vaid nii palju, et peale esmaskordset avastamist tasuks minna uuesti kontrolli poole aasta pärast. Elasin siis oma tavalist elu edasi, probleeme polnud. Pikematel jooksudel (marat